Laatste nieuws
 
 
  Achtergrondartikelen  


Taak voor AutoleaseWereld om de lezers te informeren:

Onlangs deed AutoleaseWereld mee aan de E-Cannonball Run, een spin off van de Hansa Green Tour. Tijdens deze rit naar Oostenrijk werd aan de hand van een aantal elektrische auto’s in de praktijk getest of de nieuwe generatie e-auto’s wél voldoet aan de alledaagse normen die de berijder, maar ook de manager stelt op het gebied van bereik, snelheid van laden en beschikbare infrastructuur om te laden. Uitgever Sander de Wolf reed hoogstpersoonlijk mee en werd aangenaam verrast.



‘Het was bij de vorige generatie elektrische auto’s nog vaak de vraag of je wel de gewenste afstand kon halen en of er voldoende oplaadpunten waren wanneer je bijvoorbeeld op wintersport of naar Zuid-Frankrijk wilde met zo’n auto’, aldus De Wolf. ‘Volgens de folders kon het allemaal eenvoudig, maar de praktijk wees anders uit. Wat gebeurde er dan vervolgens: de berijder reed een heel jaar in een elektrische auto in het kader van duurzaam mobiliteitsbeleid, maar als het vakantietijd werd wilde hij toch wel graag een auto waar hij zonder problemen 1000 kilometer of meer zou kunnen rijden. En dat werd een uitdaging. Of een dikke diesel….’

Nieuwe generatie e-auto’s toetsen aan de praktijk
De doelstelling van deze E-Cannonball Run was om de nieuwe generatie e-auto’s eens in de praktijk te testen: haal je een acceptabel aantal kilometers op één lading? Waar kun je vervolgens onderweg laden, hoeveel laadpunten zijn er zoal beschikbaar en last but not least hoe snel gaat het laden? Sta je langer dan een uur wortel te schieten of ben je snel weer onderweg? Belangrijke vragen waar een automobilist zich in de praktijk druk om maakt. Daarmee maakt ook de fleet manager en de beslisser over het wagenpak en het mobiliteitsbeleid zich druk. Aldus toog een bont gezelschap richting Oostenrijk om een wintersport vakantie ‘na te bootsen’.



‘Ik zie het als een taak van AutoleaseWereld om onze lezers, voor het grootste deel beslissers en fleetmanagers in deze mobiliteitsbranche, te informeren over de ontwikkelingen. Dat gaat dan niet alleen over de achtergronden, de technologie, de trends in mobiliteit en veranderingen in beleid op dat gebied. We willen ook de praktijk meebeleven en aan de hand daarvan onze lezers helpen om betere keuzes te maken’, aldus De Wolf.

Het vereist volgens De Wolf van de bestuurders een omschakeling, dat elektrisch rijden. ‘We zijn veelal gewend in kilometers per liter te denken en niet in kilometers per watthour. Ook het laden zelf is in het begin even wennen: er is een pasje, dat pasje werkte in het verleden niet altijd goed en niet overal en zo meer. Maar dat was met het tanken met een pas van de zaak voor benzine of diesel niet anders. Ook dat was even omschakelen. Er is echter een snelle ontwikkeling gaande die dit soort praktische uitdagingen bij elektrisch rijden snel overwint. Langzaamaan beginnen we te wennen aan het idee dat we de stap naar elektrisch rijden daadwerkelijk gaan zetten. Daarom wilde ik graag aan den lijve ondervinden hoe die nieuwe elektrische auto’s het doen. Dat is heel goed bevallen. Eigenlijk zijn er qua bereik en laadinfrastructuur geen redenen meer om niet elektrisch te gaan rijden. Dat is de belangrijkste les die ik heb geleerd uit deze toer.’

Binnenkort is het verslag van de toer vanuit verschillende gezichtspunten te lezen op AutoleaseWereld.

Plaats op:
Datum: 21 maart 2019
Bron: AutoleaseWereld
Gerelateerde artikelen  
30-06-2016 Video-marketing Top trend 2016: Videomarketing
30-06-2016 Video's laten maken? Dat kan! Video's laten maken? Dat kan!
04-06-2019 Nieuws Quick Repair van ASN voor kleine deuken en krassen
29-05-2019 Achtergrondartikelen Autofielen delen hun e-wagen (podcast)
04-04-2019 Achtergrondartikelen Elektrisch rijden is pure rust
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,39 seconden.