Laatste nieuws
 
 
  Achtergrondartikelen  
( * ) Verplichte Velden
U kunt een bekende attenderen op het artikel. Geef het e-mailadres op van degene aan wie u de link wilt sturen. Daarbij kunt u, als u dat wilt, een commentaar schrijven.
E-mailadres van geadresseerde:*
Uw e-mailadres:*
Commentaar:
Verificatie:*
Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.

In het gesprek van AutoLeaseWereld met Jan Freid, eigenaar en directeur van Freid Recruitment, gaat het over toevoegen van waarde.
“Want als je als bedrijf niet in staat bent om je te onderscheiden door het toevoegen van waarde, zal je op enige termijn het onderspit delven”, zegt Freid. Dat klopt natuurlijk, maar dat roepen velen tegenwoordig. Ook termen als klantgerichtheid en maatwerk oplossingen zijn aan de orde van de dag.

Freid heeft met zijn recruitment bureau bewust gekozen voor kleinschaligheid, persoonlijke benadering en kennis van het vak en de branche. Tot zo’n 10 jaar geleden was Jan Freid directeur van een gerenommeerde leasemaatschappij en een omvangrijke automotive groep. Met zijn recruitment bureau vond hij daarna dan ook de basis in de automotive, maar is in toenemende mate ook buiten de branche actief, met name binnen de zakelijke dienstverlening.

Op basis van een uitgebreide inventarisatie van het bedrijf van de opdrachtgever en de inhoudelijkheid van de functie worden kandidaten gezocht. Freid kijkt als recruitment partner, vooral bij het invullen van strategische posities, steeds meer branche overschrijdend. “Niveau, visie, persoonlijkheid en drijfveren zijn vaak belangrijker dan relevante branchekennis of branche ervaring. Relevante kennis is je eigen te maken, maar die specifieke eigenschappen moet je bezitten, dat moet in je DNA zitten. Klantgerichtheid idem. Wij selecteren kandidaten op dat DNA” aldus Freid.

En die kandidaten vindt Freid in zijn netwerk en een omvangrijke kandidaten database.  Freid Recruitment kan snel schakelen bij een opdracht. Search via het bestaande uitgebreide netwerk maar ook ’hunten’  via meerdere sociale media speelt een belangrijke rol bij het traceren van passende kandidaten.

Werken met Jan Freid is kiezen voor de lange termijn: “Dat uit zich in de manier waarop je met je klanten omgaat, persoonlijk, direct aanspreekbaar, korte lijnen, vertrouwen. Dit geldt evenzo naar onze kandidaten. Wij zien niets in kandidaten, die na een aantal maanden het niet zien zitten in de nieuwe baan. In bijna alle gevallen krijgen we dan ook een positieve terugkoppeling van onze relaties na voordracht van kandidaten”, aldus Freid. "Daarmee wordt ook het beeld bevestigd, dat we hebben begrepen, waar het in de selectie van de juiste kandidaat om gaat.
Wij willen niet sturen op volume, maar op kwaliteit, dus zeggen we ook wel eens “nee” tegen een opdracht."

In de jungle van aanbieders van werving en selectie zien we nog teveel bureaus, die hun aanbod aan kandidaten sturen op volume, zegt Freid. Gevolg: veel aangeleverde kandidaten, waarvan de gemiddelde kwaliteit te wensen overlaat. Gevolg: frustratie en verspilling van tijd en geld voor zowel de klant als de kandidaat. Heel herkenbaar voor veel direct betrokkenen. “Het sturen op kwaliteit, gebaseerd op een zeer nauwkeurige inventarisatie van cultuur, strategie, functieprofiel en omgevingsfactoren binnen een organisatie, zit in het DNA van ons bureau” zegt Freid.

Voor Freid Recruitment zijn twee speerpunten binnen de werving- en selectie activiteiten essentieel. Een branche overschrijdende visie waar het gaat om de passende kandidaat en als uitgangspunt een tevreden relatie na een eerste kennismaking met onze aangeleverde kandidaten. Kwaliteit dus boven alles! Dat levert langdurige en tevreden relaties op met zowel onze klanten, als met onze kandidaten. Want uiteindelijk telt het resultaat, niet alleen op de korte, maar ook (en vooral) op de lange termijn.
Geen aanbod van kandidaten ‘at random’ dus. Wij schieten niet zomaar kandidaten naar binnen, maar pas na zorgvuldige search en screening wordt er een selectie van meerdere kandidaten aan de opdrachtgever voorgesteld. Waarom niet maar één? Freid: “Er kan dan een betere keuze gemaakt worden, als je kandidaten naast elkaar zet met vaak genuanceerde verschillen. Het is dan prettig te kunnen vergelijken”.

Jan Freid: “Centraal in dit vak staat de pure interesse in de mens. De vele gesprekken met kandidaten en klanten geven daarom veel voldoening. Het toepassen van de uitgebreide, in de loop der jaren opgebouwde ervaring enerzijds en de psychologische, commerciële en strategische aspecten van dit vak anderzijds, geeft het ondernemen op die manier een prachtige dimensie. En niet te vergeten: het succes van ons bureau maakt het allemaal nog mooier natuurlijk”.

Plaats op:
Datum: 13 januari 2016
Bron: Freid Recruitment en Consultancy B.V.
Gerelateerde artikelen  
13-06-2016 Nieuws Charles Bruns start bij Freid Recruitment
13-06-2016 Loopbaan Charles Bruns start bij Freid Recruitment
17-02-2016 Video Jan Freid van Freid Recruitment & Consultancy
08-01-2019 Achtergrondartikelen De factor mens blijft doorslaggevend
07-01-2019 Video De factor mens blijft doorslaggevend
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,42 seconden.