Laatste nieuws
 
 
  Achtergrondartikelen  
 

Leasemaatschappijen van personen- en bestelwagens in Nederland blijven ook in 2017 hun performance verbeteren; Arval-klanten in 2017 zijn het meest tevreden.

De benchmark leasemaatschappijen is een onderdeel van de Ilisia Research Zakelijke Mobiliteitsmonitor, uitgevoerd in samenwerking met Conclusr Datacollection Services: ieder jaar beoordelen 500 wagenparkbeheerders hun maatschappij op meer dan 30 aspecten van de geleverde dienstverlening.

Arval is in 2017 de best presterende leasemaatschappij. Zij staat nu alleen aan de top na een jaar de toppositie met ALD Automotive gedeeld te hebben.
De resultaten van de nieuwste meting, uitgevoerd in mei 2017, laten zien dat Arval voor het twaalfde opeenvolgende jaar door haar klanten het best wordt gewaardeerd van alle onderzochte leasemaatschappijen. De waardering van Arval door haar klanten is uitgekomen op een 8,0.

ALD Automotive bezet nu de 2de positie in de ranking van de best presterende leasemaatschappijen met een prima 7,9 (evenveel als in 2016). ALD Automotive heeft haar prima prestatie uit 2016 weten te evenaren.
 
Direct daarachter met een waardering van 7,8 scharen zich twee van de drie grootste leasemaatschappijen in Nederland, namelijk Athlon en Alphabet. Beide weten hun in 2016 geboekte verbeteringen te evenaren en op sommige aspecten zelfs verbeteren.
Op basis van deze prestaties manifesteren Athlon en Alphabet zich steeds nadrukkelijker als kandidaat voor de top positie. Leaseplan weet in 2017 haar positie te consolideren; haar klanten waarderen haar met een 7,4.

Oplossen van problemen, flexibiliteit, informatievoorziening en schade afwikkeling de belangrijkste tevredenheidfactoren in 2017
Alle bovenstaande cijfers betreffen de algemene tevredenheid van de klanten over hun maatschappijen. Het verschil zit vooral in de deelaspecten van dienstverlening: in 2017 blijven factoren als het probleemoplossend vermogen van de (medewerkers van de) leasemaatschappij gecombineerd met een flexibele opstelling, belangrijke factoren voor de hoogte van de klanttevredenheid.
De informatievoorziening en snelheid en kwaliteit van schadeafwikkeling zijn medebepalend voor de klanttevredenheid in 2017. Zowel de lijstaanvoerders als de stijgers scoren juist op deze aspecten hoger dan de concurrentie.

Loyaliteit & aanbeveling (NPS)
Klanten van de Nederlandse leasemaatschappijen blijven over het algemeen loyaal aan hun huidige maatschappij. De resultaten van de benchmark leasemaatschappijen 2017 tonen de volgende top-3 leasemaatschappijen die over een bovengemiddeld trouwe klantgroep beschikken: Arval, ALD Automotive en Multilease. Alphabet weet in 2017 de loyaliteit van haar klanten aanzienlijk te verbeteren (van 7,3 in 2016 naar 7,7 in 2017)

In het kader van de benchmark leasemaatschappijen is tevens de Net Promotor Score (NPS) gemeten; de score die wordt berekend, door het aandeel klanten dat een score van negen of tien toekent (de zogenaamde ‘Promotors’ of fans) te verminderen met het aandeel klanten dat een score van zes of lager toekent (de zogenaamde ‘Detractors’ of afhakers).

Plaats op:
Datum: 28 juni 2017
Categorie: Markt en onderzoek
Gerelateerde artikelen  
11-07-2016 Nieuws Benchmark leasemaatschappijen 2016
30-06-2015 Nieuws Benchmarkanalyse leasemaatschappijen over 2013 tot 2015
28-08-2012 Nieuws Arval-klanten voor zevende jaar op rij meest tevreden
30-07-2010 Nieuws Heliview: Arval klanten meest tevreden
13-08-2008 Nieuws Arval klanten het meest tevreden.
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,18 seconden.