Nieuws  
 

Powermanagementbedrijf Eaton introduceert de oplaadinfrastructuur xChargeIn voor elektrische voertuigen. xChargeIn is beschikbaar in vier series voor variërend in gebruik van enkelvoudige wandmontagesystemen bij woningen tot grootschalige oplaadpunten op bedrijfsterreinen en parkeergarages. Het systeem kan bovendien deel uitmaken van een domoticasysteem voor intelligent energiebeheer.

Met de snelle opkomst van hybride en volledig elektrische voertuigen in het verkeer, neemt ook de noodzaak toe van de beschikbaarheid van een goede infrastructuur voor het opladen. Er is grote behoefte aan betrouwbare, veilige en professionele oplaadpunten voor zowel particulier gebruik bij woonhuizen, als voor grootschalige inzet bij bedrijven en openbare parkeergelegenheden.

Eaton heeft nu een volwaardige oplaadinfrastructuur geïntroduceerd voor diverse toepassingen en schaalgroottes. Dit xChargeIn-systeem is beschikbaar in vier series: A, X, S en M.

De A-serie is het basisoplaadstation ontworpen voor eenfasige aansluiting bij bijvoorbeeld woningen. Het maximaal laadvermogen van de A-serie is 7,4 kW.

De X-serie biedt alle functionaliteiten van de A-serie en kan daarbij geïntegreerd worden met externe systemen zoals Eatons xComfort-domoticasysteem. Bediening en besturing zijn mogelijk met RFID of sleutelidentificatie. De X-serie kan zowel eenfasig (230VAC) als ook driefasig (400VAC) aangesloten worden en heeft een maximaal laadvermogen van 7,4 kW (eenfase) of 22 kW (driefase).

De M- en S-serie bieden alle functionaliteiten van de X-serie. Daarnaast wordt ook UDP en OCCP ondersteund. UDP is het standaardprotocol voor de integratie van de xChargeIn laadunit in een ander besturingssysteem, zoals het xComfort domoticasysteem. OCPP is het standaardprotocol dat wordt gebruikt als meerdere oplaadpunten in een netwerk zijn opgenomen. De S-serie functioneert dan als slave-unit in het netwerk en de M-serie als master-unit. Op een netwerk met een M-serie unit als master kunnen maximaal 15 oplaadpunten uit de S-serie worden aangesloten. Elke unit in het netwerk krijgt dan zijn eigen beschikbare laadcapaciteit door de master toegewezen.

De combinatie van de xChargeIn M- en S-serie is speciaal ontworpen voor professioneel gebruik in openbare bijvoorbeeld parkeergarages. Beide series zijn ook beschikbaar als Measuring Instruments Directive (MID-)versie, die het mogelijk maken de afgenomen energie nauwkeurig bij te houden en eventueel te factureren per laadbeurt.

De laadstations uit de series X, S en M kunnen via xComfort worden aangestuurd door middel van een geïntegreerde X1/X2-schakelingang. Via de Smart Home Controller App en vooraf geselecteerde xComfort-componenten kan het laadstation ook deel uitmaken van een intelligente energiebeheerfunctie in een woning.

Plaats op:
Datum: 28 mei 2019
Categorie: Elektrisch rijden
Bron: Eaton
Gerelateerde artikelen  
23-09-2013 Nieuws Succesvolle start serie masterclasses voor fleetmanagers
26-02-2010 Nieuws BMW Concept 5 Serie ActiveHybrid: maximaal rendement
09-03-2012 Nieuws BMW komt met all-in pakketprijzen voor onderhoud
03-01-2011 Nieuws Op termijn 100.000 BMW's voor Sixt
10-01-2011 Nieuws VWE: meer import van kleine auto's
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2020 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,04 seconden.