Nieuws  
 

Kopen via internet blijft sterk groeien. Uit de Nationale Parkeer Enquête van parkeerbedrijf P1 blijkt dat zeventig procent van de online respondenten in 2010 meer is gaan kopen via internet dan in 2009. Resultaten die uiterst relevant blijken voor de parkeerbranche.

De toenemende invloed van internet komt ook naar voren uit de prijsvergelijkingen voorafgaande aan een aankoop, in de winkel of online. Voordat respondenten duurdere artikelen kopen, kijkt 55 procent altijd of vaak op een vergelijkingssite waar het artikel het goedkoopst is.

P1 hield de Nationale Parkeer Enquête voor het eerst in 2006 en stelde toen nog geen enkele vraag over internetgebruik. Directeur Friso Hylkema vindt de resultaten van de enquête relevant voor de parkeerbranche: ‘P1 verwacht dat het aantal kort parkeerders in 2020 met vijftien procent is gedaald door internet winkelen. Wij signaleren al langer dat de parkeercapaciteit in binnensteden niet hoeft te groeien. Laten we vooral inzetten op een doelmatiger gebruik.'

De onderzoeksresultaten bevestigen het initiatief van P1 om de uurtarieven los te laten. Consumenten hebben de voorkeur voor parkeertarieven per kleinere tijdseenheid, ook al is dit duurder dan betalen per uur. 64 procent van de respondenten geeft aan liever 0.50 euro per 9 minuten te betalen (komt neer op 3.33 euro per uur) dan 3 euro voor een heel uur. Consumenten betalen dus bij voorkeur een hoger tarief voor de feitelijke parkeerduur dan een lager bedrag voor een heel uur dat ze niet ten volle benutten.

De complete resultaten van de Nationale Parkeer Enquête van P1 zijn op te vragen via info@p1.nl. Voor nadere vragen belt u met Friso Hylkema, directeur P1: 06 - 54341490.

Plaats op:
Datum: 5 april 2011
Categorie: Markt en onderzoek
Bron: P1
Gerelateerde artikelen  
28-08-2013 Nieuws Meeste werknemers tevreden over reisafstand naar werk
26-01-2010 Nieuws Telegraaflezers massaal tegen kilometerheffing
04-02-2013 Nieuws Werknemers Haaglanden tevreden over mobiliteitsmanagement
14-06-2013 Nieuws Elektrisch rijden valt in de smaak bij zakelijke gebruikers
18-01-2011 Nieuws TNO onderzoekt ergernissen in het verkeer
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,15 seconden.