Nieuws  
 

Bijna een kwart van de Nederlanders is de afgelopen drie jaar betrokken geweest bij een aanrijding. Dit blijkt uit onderzoek van autoverzekeraar Allsecur.nl onder ruim 1500 bestuurders.

Opvallend vaak bellen automobilisten eerst naar het thuisfront. Zo zoeken vrouwen vooral een luisterend oor en bellen zij met hun partner (39%). Ook hun vader wordt relatief vaak gebeld voor advies na een aanrijding (12%). Mannen willen over het algemeen vooral weten hoe ze het probleem het beste op kunnen lossen en bellen als eerste met hun partner of een expert (beide 28%).

Allsecur heeft naar aanleiding van de onderzoeksresultaten een nieuwe service gelanceerd: de Schadecoach, een service die verzekerden helpt bij schade of pech. De Schadecoach vormt een goed alternatief voor de afwezigheid van de politie bij aanrijdingen met alleen blikschade.

Na een aanrijding blijken nog steeds veel Nederlanders de politie in te schakelen (22%). Zij bellen dan vooral om schade door een onafhankelijke derde te laten inschatten, om problemen te voorkomen en eventueel de schuldvraag vast te leggen. De politie rukt echter niet meer uit bij alleen blikschade. Een feit waarvan bijna één op de drie Nederlanders niet op de hoogte is. Om de afwezigheid van de politie op te vangen, introduceert Allsecur de Schadecoach.

"Nederlanders geven aan dat zij in de emotionele momenten na een aanrijding niet goed weten wat zij moeten doen. Met de Schadecoach bieden we een service die direct hulp biedt op het moment dat daaraan behoefte is en klanten op hun gemak stelt." aldus Johan Van den Neste, marketing manager van Allsecur.nl. "Ondanks dat bijna alle automobilisten denken te weten wat te doen bij een aanrijding, geven 3 van de 4 Nederlanders aan graag gebruik te maken van de Schadecoach. Een stukje bevestiging dus".

Nieuwe Schadecoach met app

De Schadecoach is een nieuwe service van Allsecur en biedt 24 uur per dag, 7 dagen per week direct telefonische hulp bij schade, pech of een aanrijding. De Schadecoach vertelt klanten hoe te handelen na een aanrijding. De schadecoach regelt acute hulp, maar kan ook helpen bij het invullen van een schadeformulier. Onderdeel van de nieuwe service is een app. Met 1 druk op de knop is de Schadecoach bereikbaar. Door de GPS-functie weet de Schadecoach exact waar de gebruiker is en kunnen hulpdiensten snel ter plaatse zijn. Ook het opzoeken van schadeherstellers in de buurt behoort tot de mogelijkheden.

QR Code

De applicatie is te downloaden via de App Store, maar kan ook gedownload worden met behulp van een QR Code. De gebruiker kan deze code inscannen en vervolgens rechtstreeks de app downloaden. Allsecur is één van de eerste verzekeraars die deze service biedt.

Plaats op:
Datum: 13 april 2011
Bron: Allsecur.nl
Gerelateerde artikelen  
04-03-2010 Nieuws A.A.S. lanceert online schadecoach
11-12-2012 Nieuws Winters weer: minder vrouwen, meer ongelukken
06-02-2013 Nieuws Allsecur: slippende automobilist doet maar wat
23-11-2018 Nieuws Gemiddeld 14 jaar bij dezelfde autoverzekeraar
23-06-2012 Nieuws App en QR-code vervangen papieren schadeformulier
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,07 seconden.