Nieuws  

Hyundai heeft een nieuwe mijlpaal behaald: vandaag maakte de autofabrikant bekend dat de vijfmiljoenste Hyundai in Europa is verkocht. In 1977 werd de eerste Hyundai Pony in Europa geïntroduceerd en in Nederland verkocht. Nederland was het eerste Europese land waar Hyundai voet aan de grond kreeg.

Hyundai deed er iets meer dan dertig jaar over om - in 2008 - een totaal verkoop van vier miljoen Hyundai's in Europa te realiseren. In nog geen drie jaar tijd (periode 2008-heden) werd een miljoen eenheden verkocht, waardoor het verkoopresultaat nu historisch is met vijf miljoen verkochte Hyundai's in Europa.

Het Koreaanse merk heeft wel een lange weg afgelegd. Pas in 1996 begroette Hyundai de verkoop van de 1 miljoenste Hyundai in Europa - negentien jaar na de introductie van de Hyundai Pony. De tweemiljoenste Hyundai in Europa werd in 2001 verkocht. Daarna ging het allemaal sneller. Hyundai ging auto's bouwen die Europeanen overduidelijk aanspraken, zoals de Hyundai Atos, de Hyundai Santa Fe en de Hyundai Tucson. Ook werd het dealernetwerk aanzienlijk uitgebreid. In 2005 werd de driemiljoenste Hyundai in Europa begroet en in 2008 de viermiljoenste.

Stroomversnelling door Europese Hyundai fabriek

Hoewel Hyundai in de eerste jaren van de 21ste eeuw al aanzienlijke verkoopresultaten in Europa noteerde, kwam het merk in 2007 pas echt in een stroomversnelling. In dat jaar werd het eerste Hyundai i-model gelanceerd, een middenklasser die in Europa werd gebouwd (Hyundai fabriek in Nošovice in Tsjechië) voor en door Europeanen, de Hyundai i30.

Vervolgens zag de Hyundai i10 het levenslicht, gevolgd door de Hyundai i20. De Hyundai Tucson is opgevolgd door de ix35 (is onovertroffen in de verkopen zegt Hyundai) en sinds de herfst van 2010 presteert de nieuwe Hyundai ix20 eveneens uitstekend. En nu bereidt Hyundai zich voor op de komst van misschien wel de belangrijkste Hyundai ooit, de Hyundai i40, een auto die de definitieve doorbraak van Hyundai in de zakelijke markt moet bewerkstelligen.

"Hyundai is een van de meest ambitieuze en succesvolste automerken van dit moment", zegt Allan Rushforth, Senior Vice President en COO van Hyundai Motor Europa. "De kracht van Hyundai is dat het merk constant blijft vernieuwen. Hyundai bouwt niet alleen aan een constante stroom nieuwe en aansprekende modellen in alle segmenten, maar heeft ook diverse nieuwe ‘groene' Hyundai-krachtbronnen geïntroduceerd. Zeer zuinige en efficiënte motoren met een lage CO2-uitsoot, die toch ook heel krachtig zijn. Daarnaast boekt Hyundai groot succes met de nieuwe Fluidic Sculpture Design en de zeer uitgebreide 5 jaar Driedubbele Garantie. We kijken nu al uit naar de komst van de zesmiljoenste Hyundai in Europa".

Plaats op:
Datum: 27 mei 2011
Bron: Greenib Car B.V. - Hyundai
Gerelateerde artikelen  
04-01-2012 Nieuws 2011: Nieuw recordjaar voor Hyundai in Nederland
26-09-2012 Nieuws Jaarlijkse Open Dag Hyundai breekt records
11-11-2010 Nieuws Hyundai stuurt klanten naar autofabriek in TsjechiŽ
02-03-2016 Hyundai IONIQ geeft zich helemaal bloot
04-01-2018 Nieuws Hyundai werkt aan zelfrijdende auto
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
ÔŅĹ 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,09 seconden.