Nieuws  
 

Een coalitie van bedrijven, overheid en Natuur & Milieu lanceert vandaag de campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf 2011. De organisaties roepen werknemers en werkgevers op om te experimenteren met het nieuwe werken.

Het hoogtepunt van de campagne is de Week van Het Nieuwe Werken van 7 tot en met 13 november 2011

Volgens de coalitie biedt Het Nieuwe Werken voordelen voor werkgevers, werknemers en het milieu. De 800.000 werknemers die al flexibel werken worden hier gelukkiger van omdat ze zelf hun tijd kunnen indelen en werk en privé beter kunnen combineren. Door daarnaast te kiezen voor een andere dagindeling (later of vroeger naar je werk) en bewust te kiezen voor trein, auto of niet reizen, wordt veel tijd- en milieuwinst geboekt.

Werkgevers zien de productiviteit stijgen, de kosten voor kantoorruimte teruglopen en weten tevreden werknemers aan zich te binden. Aldus deze voorvechters van HNW.

Baas over eigen baan

Baas over eigen baan is een van de campagneslogans. Zelf de regie voeren over de plaats en het tijdstip waarop je werkt, geeft werknemers meer verantwoordelijkheid en maakt hen gemiddeld acht procent productiever.

Het Nieuwe Werken is niet alleen weggelegd voor mensen op kantoor, maar ook voor mensen in witte jas en blauwe overall. De bijna vier miljoen ziekenhuisverpleegkundigen, vuilnismannen en andere werknemers die aan een vaste werkplek gebonden zijn, kunnen via zelfroosteren meer regie over hun werktijden regelen. Ook deze werknemers willen graag zonder stress naar de creche. Zeggenschap bij het opstellen van werkroosters leidt tot meer tevredenheid bij werknemers, en minder ziekteverzuim en efficiencywinst voor het bedrijf.

Gratis uitproberen

Via de campagnesite http://www.hetnieuwewerkendoejezelf.nl/ kunnen werknemers en werkgevers zich vanaf 18 oktober aanmelden voor tal van activiteiten tijdens de Week van Het Nieuwe Werken, zoals workshops, master classes en excursies naar flexkantoren en bedrijven die Het Nieuwe Werken al volledig hebben ingevoerd.

Via de website kunnen ze gebruik maken van tips & tools en in contact komen met adviseurs die hen op weg helpen.

Prijzen en aanbiedingen verleiden mensen om het experiment met Het Nieuwe Werken aan te gaan. Zo is er een jaar gratis groene stroom voor je werkplek te winnen en zijn gratis hand- en e-books beschikbaar.

Hoofdkwartier HNWDJZ

Flexibel werken kent ook vaste punten. Tijdens de Week van Het Nieuwe Werken is er een hoofdkwartier aan de Biltstraat 37 in Utrecht waar workshops en meetings plaatsvinden, en bekende en minder bekende Nederlanders aan het flexwerken zijn. Met gratis koffie, goede wifi en regelmatig een ontspannen sfeer. En met debatten en workshops over economisch profijt, de nieuwe werkende vader en het uitproberen van technologie. De Week eindigt met well-being. De precieze programmering wordt begin november bekend gemaakt.

Athlon Car Lease

Het Nieuwe Werken doe je zelf' is een initiatief van Natuur & Milieu en het Platform Slim Werken Slim Reizen. Hoofdpartners zijn Centraal Beheer Achmea en Nationale Postcode Loterij. Partners zijn ANWB, Athlon Car Lease, Het Nieuwe Rijden, Microsoft, NDI ICT Solutions, Steelcase, Telewerkforum, Veldhoen + Company, Vodafone en Youmeus.

Plaats op:
Datum: 18 oktober 2011
Categorie: Het Nieuwe Werken
Bron: Stichting Natuur en Milieu
Gerelateerde artikelen  
13-09-2010 Nieuws Start campagne Het Nieuwe Werken doe je zelf
19-10-2010 Nieuws Campagne 'Het Nieuwe Werken doe je zelf' van start
15-11-2011 Nieuws Campagne Het Nieuwe Werken bereikt 10 miljoen mensen
22-12-2010 Nieuws Bekendheid met Het Nieuwe Werken sterk toegenomen
02-11-2010 Nieuws Opening Week van Het Nieuwe Werken met tweetup
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,07 seconden.