Nieuws  

Terwijl de online verkoop van nieuwe auto’s achterblijft bij de verwachtingen, is er één auto die er tussenuit springt: de plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV. Deze auto werd in het eerste kwartaal van 2013 het vaakst online gekocht, meldt Autokopen.nl

Oriënteren op internet, dat doen we in Nederland massaal. Maar het daadwerkelijk online kopen van een auto gebeurt nog maar mondjesmaat. Dat blijkt uit de cijfers die de grootste online autoverkoopsites, waaronder ANWB Autokoopservice, hebben vrijgegeven, meldt de website Autokopen.nl. Ze verkochten in de eerste drie maanden gezamenlijk 220 auto’s op internet, 12 procent minder dan in het eerste kwartaal van 2012.

Dat de daling niet groter is danken deze sites aan de zeer populaire Mitsubishi Outlander PHEV met 0 procent bijtelling. Deze auto werd het vaakst online verkocht. Omdat de hybride Outlander nog niet bij de dealer staat – pas vanaf de zomer – kan je ‘m nog niet bekijken of proefrijden en is online kopen een makkelijke optie. De Kia Picanto en Rio zijn ook populair bij online kopers.

De gehele autoverkoop is in de eerste drie maanden van 2013 met zo’n 30 procent afgenomen, dus relatief gezien neemt de online verkoop wel iets toe. In totaal neemt de online verkoop van de gespecialiseerde websites slechts 0,2 procent van de totale autoverkopen in beslag. 

Plaats op:
Datum: 2 april 2013
Categorie: Elektrisch rijden
Bron: Autokopen.nl
Gerelateerde artikelen  
12-06-2013 Nieuws Mitsubishi hoopt op tijdige levering plug-in Outlander
05-11-2013 Nieuws Mitsubishi Outlander PHEV gestolen? Weg 0% bijtelling
30-11-2017 Nieuws Retourpercentage online gekochte auto laagst binnen e-commerce
09-04-2013 Nieuws LeasePlan breidt marktaandeel binnen MKB uit
21-03-2019 Achtergrondartikelen Sterke groei export plug-in hybrides
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,04 seconden.