Nieuws  

Citroën heeft afgelopen halfjaar in Nederland een stijging van het marktaandeel genoteerd. Het marktaandeel [personenwagens en bedrijfswagens] bedroeg 5,1% ten opzichte van 4,9% tijdens dezelfde periode vorig jaar.

Volgens Citroën scoorde met name de DS-lijn de afgelopen zes maanden goed, net als op het gebied van bedrijfswagens. Ondanks teruglopende verkopen wist Citroën als enige merk een plus te noteren; het marktaandeel steeg met 1,5%.

CitroenChristophe Mandon, Algemeen Directeur van Citroën Nederland:  ‘Ondanks moeilijke marktomstandigheden weet Citroën het marktaandeel te behouden en zelfs een stijging te laten zien ten opzichte van vorig jaar. De DS-lijn blijft succesvol: maar liefst 25% van de gedane Citroënverkopen in Nederland is een DS-model. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar betekende dit een stijging, want het aandeel was toen 23%. Nederland is na Frankrijk het land waar procentueel de meeste DS-modellen worden verkocht’.

Citroën introduceerde onlangs de C4 Picasso en verwacht voor komend najaar de Grand C4 Picasso op de Nederlandse markt. Speerpunt bij deze ruime gezinsauto zijn de schone en bijtellingsvriendelijke dieselmotoren die allemaal in de 20% bijtellingscategorie vallen. Op het gebied van 14% bijtelling biedt Citroën de C3, DS3 en DS5 waarmee het Franse merk een breed spectrum aan modellen biedt die interessant zijn voor de zakelijke rijder.

Plaats op:
Datum: 11 juli 2013
Categorie: Markt en onderzoek
Bron: Citroen Nederland B.V.
Gerelateerde artikelen  
16-01-2013 Nieuws Citroen: Nederland heeft na Frankrijk hoogste DS-dichtheid
13-01-2011 Nieuws Citroen meldt 'markante' resultaten over 2010
28-10-2010 Nieuws CitroŽn breidt netwerk ĎCitroŽn Rentí uit
04-06-2010 Nieuws CitroŽn verlaagt prijzen c4
16-11-2011 Nieuws CitroŽn breidt 'autotrui' ter promotie veiligheidsdag
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
ÔŅĹ 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,16 seconden.