Nieuws  
 

Ruim een derde van de Nederlandse wagenparkbeheerders heeft geen idee welke automerken modellen met groene energielabels in hun gamma hebben. Dat blijkt uit een studie onder Nederlandse fleetmanagers van onderzoeksbureau Heliview.

In opdracht van BMW Nederland heeft het bureau gekeken naar het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en groene energielabels binnen wagenparkbeheer. Hiervoor zijn driehonderd fleetmanagers ondervraagd.

Driekwart van de ondervraagde bedrijven is bezig met mvo, maar slechts 55% past dat ook toe op zijn wagenpark. Vooral bij de kleinere wagenparkbeheerders (minder dan vijftig auto’s) blijkt kennis over wetgeving en milieu beperkt. Zonder uitleg over de fiscale maatregelen die gepland staan voor 2008, zegt slecht 19% maatregelen te gaan nemen voor zijn wagenpark.

Na uitleg is dat 47%. “Je ziet dus dat het huidige kennisniveau van wagenparkbeheerders de bereidheid tot verandering remt”, zegt Ton Ketelaars, directeur van Heliview. “Maar als die kennis wordt verstrekt, leidt dat tot een grote omslag. Vooral bij kleine wagenparken.”

Plaats op:
Datum: 3 oktober 2007
Bron: BMW Group Nederland - BMW
Gerelateerde artikelen  
02-06-2008 Nieuws Bedrijven meer bekend met groen wagenpark
19-05-2010 Nieuws Heliview: ook MKB stuurt steeds groener aan
25-05-2010 Nieuws Fiscale regelingen voor zuinige auto vaak onbekend
08-04-2008 Nieuws Bedrijfsleven heeft het niet op zuinige auto`s
08-02-2019 Achtergrondartikelen Wagenparkbeheerders zien kansen in transitie naar elektrische voertuigen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,06 seconden.