Nieuws  
 

Gemiddeld waarderen dealers de relatie met leasemaatschappijen met een 6,7. Ze zijn het meest tevreden over de vrijheid die consumenten hebben bij het kiezen voor de dealer bij onderhoud en reparatie aan hun lease-auto; hiervoor geven ze gemiddeld een 7,2 (2007: 7,3). Ook over de aflevering zijn ze tevreden.

In het Dealerbusiness gepubliceerde Rodi Lease 2008 blijkt dat dealers vinden dat leaserijders te weinig vrijheid hebben in de keuze voor een schadeherstelbedrijf. Rodi Lease 2008, een onderzoek onder 226 dealers naar hun relatie met leasemaatschappijen.

De vrijheid die berijders krijgen om voor de dealer te kiezen in geval van schade, wordt gewaardeerd met een 3,3. Ook de vergoeding voor schadeherstel (4,3) en de vrijheid van de berijder bij de keuze van de dealer voor glasreparatie (4,5) scoren zeer laag. "Dat leasemaatschappijen sturen is logisch, waar dat gebeurt om de kosten laag te houden. Wij hebben de indruk dat inkoop soms de overhand krijgt boven relatiebeheer", zegt Martin Huisman van Bovag Autodealers. "Aan de andere kant moet het aanbod van onze dealers natuurlijk minimaal marktconform zijn."

De belangrijkste verbeterpunten die Bovag Autodealers signaleert, zijn de snellere goedkeuring bij ROB-Net (6,9, in 2007 een 6,6) en de behulpzaamheid bij telefonisch contact (van een 6,6 naar een 7,0). "De slotconclusie is dat de relatie met leasemaatschappijen goed is, maar op punten verbeterd kan worden", aldus Huisman.

Bron : Automotive

 

Plaats op:
Datum: 28 december 2008
Categorie: Markt en onderzoek
Gerelateerde artikelen  
10-03-2010 Nieuws RODI 2009: Volvo terug op 1
13-03-2008 Nieuws Volvo winnaar RODI personenauto’s 2007
19-08-2008 Nieuws Veel autodealers in de rode cijfers
27-03-2012 Nieuws BOVAG: leaserijder is bij uitstek dealerklant
25-08-2011 Nieuws Leaserijders beoordelen leasemijen in VAVDZ ranking
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2020 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,04 seconden.