Nieuws  
 

NS, SnappCar en Uber gaan samenwerken om inwoners uit Amsterdam een goed alternatief te bieden voor het hebben van een eigen auto. De drie partijen creëren de #DitchYourKeys-campagne waarbij mensen worden uitgedaagd hun autosleutel in te leveren en de auto een week te laten staan. Deelnemers zullen van 15 tot 22 september reizen door alleen gebruik te maken van Uber en SnappCar aangevuld met openbaar vervoer en extra diensten aangeboden via de NS Business Card.

Uit internationaal onderzoek van ORB in opdracht van Uber onder duizend inwoners van Amsterdam blijkt dat meer dan tweederde van de Amsterdammers (68 procent) mobility apps zoals Uber en SnappCar ziet als alternatief voor eigen autobezit. De helft van de inwoners die meer dan een auto bezit (51 procent), zegt het zelfs met een auto te kunnen doen als ze makkelijker kunnen reizen met apps in combinatie met betrouwbaar openbaar vervoer. Uit data van Uber is bovendien gebleken dat ongeveer 25 procent van alle ritten in de ochtendspits in Amsterdam bij een van de NS treinstations begint of eindigt.

Thijs Emondts, General Manager Uber Nederland: “De manier waarop we ons door steden verplaatsen is aan het veranderen en Amsterdam gaat daarin mee. We zien en horen dat steeds meer inwoners van Amsterdam open staan voor een toekomst zonder een eigen auto. Het gebruik van apps zoals Uber, in combinatie met onder andere het openbaar vervoer, verbetert luchtkwaliteit, vermindert verkeerscongestie en geeft ruimte terug aan de stad doordat er minder parkeerplekken nodig zijn.”

NS, SnappCar en Uber komen samen in actie door deel te nemen aan de European Mobility Week. Inwoners uit Amsterdam worden uitgedaagd om een week lang hun auto te laten staan en alleen gebruik te maken van mobility apps en openbaar vervoer om naar hun werk te gaan, boodschappen te doen of bijvoorbeeld een regulier familiebezoek buiten de stad te doen. Geselecteerde deelnemers die op 15 september hun autosleutel inleveren, krijgen in ruil hiervoor een tegoed voor de apps Uber, voor de snelste rit van A naar B, en SnappCar, voor het huren van een auto in de buurt. Daarnaast ontvangen zij een NS Business Card waarmee ze toegang hebben tot al het openbaar vervoer en deur-tot-deurdiensten zoals Greenwheels en de OV-fiets. Aan het einde van de week worden deelnemers gevraagd deel te nemen aan een focusgroep om hun ervaringen te delen.

Plaats op:
Datum: 5 september 2017
Categorie: Openbaar Vervoer
Bron: Uber
Gerelateerde artikelen  
08-08-2017 Nieuws Uber werkt met BP Nederland om Uber chauffeurs te ondersteunen
08-09-2017 Nieuws Uber zet zich in voor verduurzaming van de stad Amsterdam
08-11-2016 Nieuws LeasePlan auto voor startende chauffeurs van Uber
20-11-2017 Nieuws Uber bestelt 24.000 zelfrijdende auto’s
30-03-2017 Nieuws Autodelen in Europa groeit
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,14 seconden.