Nieuws  
 

AutoScout24 introduceert als eerste in Nederland een nieuwe online tool genaamd AutoScout24 PrijsCheck. Hiermee speelt AutoScout24 in op de behoefte aan prijstransparantie bij consumenten. Door middel van innovatieve machine learning algoritmes worden meer dan 10 miljoen statistieken geanalyseerd en biedt AutoScout24 de consument nog betrouwbaardere informatie en transparantie. Dit sluit aan bij de wereldwijde trend dat steeds meer bedrijven efficiënt gebruikmaken van data, waardoor sneller en nauwkeuriger beslissingen kunnen worden gemaakt.

Met AutoScout24 PrijsCheck hebben potentiële kopers, verkopers en autobedrijven alle juiste online tools in handen om te doen waarvoor zij naar AutoScout24 komen, namelijk simpel, efficiënt en zonder stress hun auto kopen of verkopen.

Consumenten kunnen met AutoScout24 PrijsCheck enerzijds eenvoudig zoeken in het aanbod van auto’s op basis van de gedefinieerde prijslabels en anderzijds goed geïnformeerd de verkoopprijs van hun eigen auto bepalen.
Met een database van meer dan 10 miljoen statistieken en ruim 2.3 miljoen app-downloads alleen al in Nederland, heeft AutoScout24 een enorme schat aan bruikbare gegevens. In de berekening wordt daarom gebruik gemaakt van de meest geavanceerde, dynamische machine learning algoritmes op basis van de actuele en historische database van AutoScout24.

AutoScout24 PrijsCheck geeft een duidelijk overzicht van de prijs-kwaliteitverhouding van een aangeboden occasion in vergelijking met soortgelijke modellen. Ieder voertuig wordt afgezet tegen vergelijkbare auto's die te koop staan op AutoScout24. De vergelijkingscriteria omvatten merk, model, bouwjaar, kilometerstand, brandstof, pk, transmissie en uitvoering. Duidelijk onrealistische prijzen worden niet in de vergelijking meegenomen.

Er zijn vijf labels ontwikkeld in de kleuren groen, oranje en rood, die een duidelijke inschatting weergeven van het specifieke aanbod ten opzichte van het totale aanbod. Zo wordt getoond wat de prijs-kwaliteitverhouding van de aangeboden occasion op AutoScout24 is van ‘Top aanbod’ tot ‘Duur’. Dit label is tevens onderdeel van de zoeknavigatie en vormt een snelle en objectieve steun bij de beslissing voor de aankoop van een tweedehandsauto. Indien er geen informatie beschikbaar is, wordt er een grijs label getoond.

Plaats op:
Datum: 15 november 2017
Categorie: Remarketing / Occasions
Bron: AutoScout24
Gerelateerde artikelen  
15-01-2019 Nieuws Occasionmarkt 2019: online en transparant
18-05-2018 Nieuws Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
25-02-2011 Nieuws Mobiel zoeken naar auto groeit explosief
24-12-2018 Nieuws Top 10 populairste occasions 2018
24-06-2010 Nieuws AutoScout24 start grootste Europese internet verkiezing
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,05 seconden.