Nieuws  

Opel ontwikkelt zich niet alleen tot een hoogst efficiënt automerk binnen Groupe PSA, het werkt ondertussen ook aan de versterking en verfijning van zijn profiel. Opel werkt aan een zogenoemd Brand Concept voertuig, waarmee het merk vóór het eind van het jaar wil laten zien in welke richting het zich ontwikkelt. Enkele details zijn nu alvast gepresenteerd.

“Ons strategische plan PACE!, dat we afgelopen november hebben gepresenteerd, is veel meer dan een rekenkundig bedrijfsplan. Het is een richtlijn, een kompas naar een duurzame en succesvolle toekomst voor Opel”, aldus CEO Michel Lohscheller. “Daarom bevat het niet alleen maatregelen om de winstgevendheid en de efficiency te verhogen. Versterking van het merk Opel is ook een essentieel onderdeel van het PACE!-plan. Ik heb mijn medewerkers daarom gevraagd om Opels profiel te versterken en een conceptvoertuig te ontwikkelen dat voor iedereen duidelijk maakt in welke richting Opel zich ontwikkelt binnen Groupe PSA.”

Hoewel de conceptauto nog niet onthuld wordt, zijn al wel enkele belangrijke details duidelijk.



‘New Germanness’
Een element dat het designteam naar een hoger niveau wil brengen, is de manier waarop de moderne ‘New Germanness’ (nieuwe Duitsheid) naar voren komt in nieuwe producten en hoe daarmee het profiel van het merk Opel wordt verscherpt.

Twee fundamentele pijlers onder Opels toekomstige designfilosofie zijn directe afgeleiden van de nieuwe Duitsheid: de begrippen ‘gedurfd’ en ‘puur’.

Gedurfd en puur
Een van de opvallendste voorbeelden van Opels gedurfde en pure design is wel de Opel CD. Die bracht bij zijn werelddebuut op de IAA in Frankfurt in 1969 het internationale publiek in vervoering.
Deze essentiële aspecten zijn ook duidelijk zichtbaar in het nieuwste model van Opels Design Centre in Rüsselsheim: de enthousiast ontvangen GT Concept.

Opel-kompas
Het Opel-kompas ordent de designelementen van Opels toekomstige designtaal rond twee belangrijke lijnen die elkaar snijden in het merklogo – dat meer dan ooit het middelpunt wordt. De plooi over het midden van de motorkap staat voor de verticale lijn, die gedurfder en puurder wordt vormgegeven. De horizontale lijn wordt gesymboliseerd door de kenmerkende vleugelvormige lichtsignatuur van de dagrijverlichting. Die wordt verder ontwikkeld en geaccentueerd op alle nieuwe Opel-modellen.

Het Brand Concept 2018 voertuig, dat voor het einde van het jaar wordt gepresenteerd, is het eerste nieuwe model van Opel dat is voorzien van de nieuwe designtaal van Opel en is ontwikkeld volgens het principe van het Opel-kompas.

Plaats op:
Datum: 13 juli 2018
Bron: Opel Nederland B.V.
Gerelateerde artikelen  
06-08-2018 Nieuws Opel geeft nieuwe gezicht vorm met Opel GT X Experimental
24-10-2018 Nieuws Opel 'Vizor' voor elektrische en autonome auto's
29-08-2018 Nieuws Conceptauto geeft vorm aan Opels merkwaarden
13-05-2019 Nieuws Opel Grandland X Hybrid4
24-11-2017 Nieuws Opel versterkt positie in Zuid-Afrika
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,37 seconden.