Nieuws  
 

Staatssecretaris Snel heeft de afgelopen dagen nogal wat stof -tot nadenken- doen opwaaien. Geen reden voor tussentijdse aanpassing bpm-tabel?  "De nieuwe methode om CO2-uitstoot van auto's en motors te meten heeft namelijk geen belangrijke verschillen opgeleverd met de oude methode. De gemeten uitstoot is wel iets hoger dan eerder…"

AutoDisk heeft inmiddels meer resultaten vanuit zijn dataverwerking beschikbaar en sluit zich aan bij de eerdere bevindingen van de RAI Vereniging. "De stijging van NEDC naar NEDC 2.0 ligt met een gemiddelde van bijna 12 gram meer zelfs nog een fractie hoger dan het genoemde gemiddelde van 10 gram. Zonder aanpassingen resulteert dit dus al in een forse stijging van BPM. Wanneer we al verder vooruit kijken naar WLTP dan gaan deze cijfers al richting de 23 gram hogere uitstoot ten opzichte van NEDC 2.0", aldus Alain Snel (directeur AutoDisk). "Door nieuwe methodes te hanteren in onze dataverwerking krijgen we meer cijfers inzichtelijk waaruit opzienbarende verschillen naar voren komen. Op een enkele uitzondering na zien wij de gemiddelde toename van CO2, zoals verwacht, per segment van klein naar groot geleidelijk oplopen. We verwachten de komende maanden steeds meer inzichten."

Plaats op:
Datum: 25 oktober 2018
Categorie: Column
Bron: AutoDisk
Gerelateerde artikelen  
10-03-2012 Nieuws Nederland voorop in CO2-reductie personenauto's
20-09-2018 Nieuws Ondanks lagere uitstoot een hogere BPM per auto
22-04-2013 Nieuws Drenthe schoonste autoprovincie van Nederland
03-09-2018 Nieuws Nederland weet niet waarom auto’s duurder worden
23-03-2010 Nieuws CO2-uitstoot nieuwe auto's blijft dalen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,39 seconden.