Nieuws  

Opel/Vauxhall maakt na één jaar uitvoering van het strategische plan PACE! de balans op. “PACE! werkt! Opel zal winstgevend zijn, elektrificeert volop en is wereldwijd actief”, zegt Opels CEO, Michael Lohscheller. “Dat is iets waarop elke werknemer trots kan zijn. We hebben ons in de afgelopen twaalf maanden opnieuw georganiseerd en onze mindset veranderd. Het resultaat is een winst van 502 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2018 en we werken voortdurend  en hard aan ons succes.”

Een belangrijke factor voor het bereiken van het duurzame economische succes is het verbeterde concurrentievermogen - in alle facetten - van het bedrijf. Het is Opel gelukt om de kosten in de eerste helft van 2018 met 28 procent te verlagen. Uitgebreide overeenkomsten ter verbetering van het concurrentievermogen zijn ondertekend door alle sociale partners in alle vestigingen. Dit heeft gezorgd voor een belangrijke verbetering van de verhouding tussen de arbeidskosten en de omzet. Opel heeft, zoals beloofd, ook de managementstructuur onder handen genomen: het aantal senior managementposities is het afgelopen jaar met ruim een kwart verminderd. Opel houdt nadrukkelijk vast aan zijn voornemen om fabriekssluitingen te vermijden en investeert volop in de diverse locaties. Meerdere fabrieken hebben al nieuwe productallocaties ontvangen.

De toegang tot de verfijnde Groupe PSA-voertuigarchitecturen en -aandrijftechnologie vormt de basis voor uitgebreide elektrificatie van het modellengamma van Opel. In 2020 levert Opel vier geëlektrificeerde modellen, waaronder een volledig elektrische variant van de nieuwe generatie Opel Corsa en een Opel Grandland X PHEV – de eerste plug-in hybride van Opel. Deze voertuigen zijn belangrijke spelers in het modellenoffensief van Opel.

Een ander belangrijk onderdeel van het strategische plan PACE! is het verder versterken van het merk, evenals een duidelijke focus op winstgevende segmenten, afzetkanalen en markten. Opel gaf al een voorproefje van het nieuwe merkimago en de designfilosofie met de presentatie van de Opel GT X Experimental. Opel staat nog meer dan voorheen voor de waarden Duits, bereikbaar en spannend.

Opel opent meer dan ooit de aanval op het winstgevende segment van lichte bedrijfsvoertuigen. Het bedrijf wil het aantal markten op de middellange termijn op hetzelfde niveau brengen als dat van de personenauto’s. Dit is mogelijk door verbetering van dealercontracten (elke Opel-dealer is nu ook een verkooppunt van lichte bedrijfsvoertuigen) en een compleet vernieuwd modellengamma. De onlangs geïntroduceerde nieuwe Opel Combo won onmiddellijk de prestigieuze titel ‘International Van of the Year’. Opel heeft sinds het openen van de orderboeken medio september al 25.000 orders voor de Combo ontvangen. Dit betekent dat Opel nu al meer orders heeft ontvangen voor de nieuwe Combo dan voor zijn voorganger in Europa in heel 2017. In 2019 presenteert Opel ook de gloednieuwe Vivaro.

Het offensief in niet-Europese exportmarkten zet ook door. Nieuwe contracten met sterke importeurs zijn ondertekend om te groeien in landen als Marokko, Tunesië en Zuid-Afrika. Met ingang van de maand november start Opel met het assembleren van de Grandland X voor de Afrikaanse markt in een nieuwe fabriek in Namibië. Ook is in de afgelopen weken een nieuw uitgebreid full-service lease-aanbod geïntroduceerd in Europese markten, onder de paraplu van het Groupe PSA-mobiliteitsmerk Free2Move. Dit stimuleert de belangrijke groei nog meer.

Plaats op:
Datum: 14 november 2018
Bron: Opel Nederland B.V.
Gerelateerde artikelen  
06-08-2018 Nieuws Opel geeft nieuwe gezicht vorm met Opel GT X Experimental
02-08-2018 Nieuws Sterke comeback Opel/Vauxhall in eerste jaar binnen Groupe PSA
24-11-2017 Nieuws Opel versterkt positie in Zuid-Afrika
15-10-2018 Nieuws Acht geheel nieuwe of vernieuwde Opel-modellen vóór 2020
07-12-2018 Nieuws Opel 120 jaar actief als autofabrikant
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,44 seconden.