Nieuws  
 

Nederland is klaar om de autodealer in te ruilen voor een webshop. Dat concludeert auto.nl, een webshop voor nieuwe en gebruikte auto’s. De site wordt door steeds meer consumenten gevonden. En dat niet alleen; het aantal consumenten dat op auto.nl daadwerkelijk een auto aanschaft, groeit ook. auto.nl – onderdeel van de Louwman Group – begon in 2017 en leverde onlangs al zijn honderdste auto af.

Martijn Bovée, General Manager bij auto.nl, is trots op het resultaat: “We zijn vorig jaar gestart met het testen of er een markt is voor de online verkoop van auto’s. Dat die markt er is, blijkt nu duidelijk uit onze cijfers. Verkochten we over heel 2017 nog twaalf auto’s, inmiddels hebben we honderd klanten blij mogen maken en verkopen we gemiddeld een auto per dag.”
De groei is exponentieel en Bovée voorziet voor 2019 dan ook een definitief omslagpunt. “Volgend jaar is een webshop voor auto’s net zo vanzelfsprekend als die voor kleding of elektronica.”

Keuze voor gemak
Klanten van auto.nl kiezen vooral voor gemak. Ook de honderdste klant, die sinds vorige week in haar nieuwe auto rijdt. “Ik heb bij een lokale dealer gekeken, maar vond het veel gemakkelijker om de auto online te bestellen. Hij werd keurig op mijn werk afgeleverd, zo kan het dus ook!”
Dat er ruimte is voor een verdere groei blijkt uit andere reacties. Uit een recente enquête komt naar voren dat maar liefst 96 procent van de klanten van auto.nl de webshop bij vrienden en familie aanbeveelt.

Volledig online
65 procent van de bestellingen op auto.nl komt binnen zonder persoonlijk contact vooraf. Dat is een groot verschil met vorig jaar, toen er altijd telefonisch contact was voor de definitieve bestelling. De doelgroep is wellicht minder voor de hand liggend dan verwacht. Bovée: “Onze klanten zijn niet per se jong en zware internetgebruikers, maar vertegenwoordigen een brede afspiegeling van de Nederlandse samenleving.”

3.000 auto’s in 2020
auto.nl is meer een e-commerceplatform dan een autobedrijf. Op basis van klantervaringen worden de website en dienstverlening wekelijks aangepast. En dat is niet onopgemerkt gebleven. auto.nl won een Online Dealer Award 2018 in de categorie ‘Beste website’. Bovée en zijn team zijn klaar om door te groeien: “In 2020 willen we online 3.000 auto’s verkopen met maximaal tien medewerkers. Door slim gebruik te maken van techniek en automatisering, creëren we een schaalbaar businessmodel.”

Plaats op:
Datum: 28 november 2018
Bron: auto.nl
Gerelateerde artikelen  
11-01-2018 Nieuws Online autokoper kan online inruilen bij autowebshop Bynco
27-06-2017 Nieuws Fleetmanagers kiezen voor Arval tijdens jaarlijkse benchmark
29-08-2017 Nieuws 80 procent zoekt en verkoopt occasion via smartphone
22-11-2018 Nieuws Van Mossel grote winnaar Online Dealer Awards
30-11-2017 Nieuws Retourpercentage online gekochte auto laagst binnen e-commerce
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,43 seconden.