Nieuws  
 

Autoruitspecialisten zijn van mening dat de huidige optische kwaliteit van veiligheidsglas de ontwikkeling naar autonoom rijden in de weg staat. Reden voor DK om een nieuw systeem te ontwikkelen. Dit systeem is in het veiligheidsglas geïntegreerd en kan ook in een bestaande productiefaciliteit worden opgenomen. Inmiddels heeft het bedrijf hier patent op aangevraagd.

Steeds meer voertuigen verlaten de productielijn met hulpmiddelen zoals adaptive cruise control, lane assist en park assist. ADAS en AD camerasystemen spelen een steeds grotere rol in de auto’s, passend in de opmars naar volledig autonoom rijden. Tegelijkertijd vormt de beperkte optische kwaliteit van de voorruit een belemmering in deze ontwikkeling. Beelden van verschillende camera’s moeten met radarsignalen samenvloeien tot één beeld. En dat kost rekenkracht. Zeker wanneer die beelden niet helemaal overeenstemmen met de werkelijkheid. Eén van de restricties voor autonoom rijden zal computerkracht zijn die hiervoor nodig is.

De camera’s simpelweg op grotere afstand van de voorruit plaatsen leidt tot een opeenstapeling van nieuwe problemen: bijvoorbeeld op het gebied van beschikbare ruimte, beperkingen in het design van de auto en de mogelijkheid op vervuiling van de lens. Ook het toepassen van een groothoeklens is hierbij uitgesloten. De optische kwaliteiten van de gehele voorruit verbeteren is een zeer kostbare aangelegenheid. Hiervoor integreert DK het camerasysteem met het veiligheidsglas.

Plaats op:
Datum: 8 juli 2019
Bron: DK prototyping for automotive glass
Gerelateerde artikelen  
07-07-2017 Nieuws TomTom HD Map voor autonoom rijden dekt nu West-Europa
22-02-2019 Nieuws Flank Guard helpt deuken en krassen te voorkomen
10-11-2008 Nieuws Een ruit repareren is schoner voor het milieu
04-02-2019 Nieuws Kia wint iF-designprijs
26-09-2018 Nieuws Mobiliteit van de toekomst
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,99 seconden.