Nieuws  
 

Maserati gaat zich in Nederland nadrukkelijk focussen op de zakelijke markt. Maserati North Europe – de importeur van het Italiaanse merk voor Nederland – heeft een gedegen strategie gelanceerd voor een structurele en professionele bewerking van het zakelijke segment.



Maserati maakt in 2017 wereldwijd een flinke groei door. Momenteel ondergaat het merk een grote transformatie en ontwikkelt Maserati zich van een high-end sportwagenfabrikant naar een actief merk in het Upper Premium segment. In lijn met die ontwikkeling breidt Maserati ook het modelportfolio en motorenpallet verder uit, met de Ghibli in het E-segment, de Quattroporte in het luxe topsegment en een M-segment SUV in de vorm van de Levante.

Fiscale bijtelling
De markt waarin Maserati met de Ghibli, Levante en Quattroporte in Nederland opereert, bestaat uit ongeveer 5.000 auto’s per jaar. “Een belangrijke ontwikkeling voor ons merk is de aanpassing van de wetgeving omtrent bijtelling met ingang van 1 januari van dit jaar (22% bijtelling voor alle niet-100% elektrisch aangedreven en geregistreerde auto’s),” verklaart Greg Wapling, Regional Manager Sales, Marketing & PR Nederland bij Maserati North Europe. “Waarmee deze markt voor alle merken en producten gelijk is geworden en er niet langer sprake is van verstoring door auto’s met 14% bijtelling (zoals de Porsche Cayenne in 2015 ) of 15% bijtelling ( zoals de Audi Q7 e-tron in 2017).”

Vooruitlopend op die ontwikkeling heeft Maserati North Europe eind 2016 een omvangrijk onderzoek laten uitvoeren naar de kansen en mogelijkheden in de zakelijke markt in Nederland in de periode 2017-2020. Daaruit kwam naar voren dat de zakelijke kanalen, zoals het MKB- en leasing, bij het Italiaanse merk momenteel nog ondervertegenwoordigd zijn.

Lease
Als onderdeel van de zakelijke-marktbewerking gaat Maserati structurele en lange-termijn samenwerkingen aan met leasemaatschappijen en gaat het merk met de dealers voor de regionale en klein-zakelijke markt een specifiek sales- en marketingplan ontwikkelen en uitwerken.
Een voorbeeld van de stappen die Maserati in de zakelijke markt momenteel al zet, zijn de Financial Lease-producten van captive-leasemaatschappij FCA Capital. Met rentetarieven van 2,9% is Maserati op dit gebied concurrerend ten opzichte van de Duitse concurrentie.



Plaats op:
Datum: 31 mei 2017
Bron: Maserati
Gerelateerde artikelen  
02-03-2016 Maserati Levante debuteert op Autosalon van Genève
14-02-2019 Nieuws Maserati in overleg met overheidsinstanties en vakbonden
05-10-2018 Nieuws Maserati introduceert de nieuwe Ghibli Ribelle
01-05-2018 Nieuws Sterke start 2018 voor Marktplaats Automotive
01-11-2017 Loopbaan Kia Motors Nederland benoemt Sjoerd Knipping tot Commercieel Directeur
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,1 seconden.