Nieuws  

Opel introduceert een nieuwe merkslogan: ‘De toekomst is voor iedereen’. De nieuwe slogan benadrukt de belofte van het merk: Opel democratiseert technologie van de toekomst en maakt die voor iedereen toegankelijk. Deze filosofie zit diep geworteld in de geschiedenis van Opel. Tegelijkertijd introduceert Opel een opgefrist merklogo en een nieuwe Insignia-campagne met Jürgen Klopp, waarin Opel voor het eerst de nieuwe merkslogan én het nieuwe merklogo gebruikt.

De autoindustrie verandert sneller en fundamenteler dan ooit te voren. De auto vormt niet langer het middelpunt. De focus ligt meer op de mobiliteit van mensen. Van mechaniek naar digitaal, van brandstof naar elektrisch en van het bezitten van een auto naar mobiliteitsoplossingen voor elke situatie.

“De nieuwe slogan ‘De toekomst is voor iedereen’ vindt zijn oorsprong in de ziel van Opel. Het is een verbintenis, een andere benadering maar ook een verplichting en dus veel meer dan alleen een nieuwe, eenvoudige productbelofte”, zegt Opel CMO Tina Müller. “Opel is een pionier in het democratiseren van innovaties. We hebben altijd premium technologieën bereikbaar gemaakt voor het grote publiek. De nieuwe slogan vormt de brug tussen de geschiedenis van Opel en het toekomstprogramma van het merk.”

Vijf woorden, één boodschap
De nieuwe slogan ‘De toekomst is voor iedereen’ benadrukt twee kanten van de merkpositie van Opel. ‘De toekomst...’ doelt op het feit dat trendsettende mobiliteitsoplossingen alleen mogelijk zijn met constante innovaties. Dit is iets waar Opel dagelijks aan werkt. Het tweede deel ‘...is voor iedereen’ benadrukt dat deze oplossingen en technologieën van de toekomst niet voor een kleine groep mensen bereikbaar blijven. “De toekomst vormt geen luxe van de elite, maar kwaliteit van leven voor iedereen”, aldus Tina Müller.

De democratisering van technologie zit diep geworteld in het DNA van Opel. In 1989 introduceerde Opel bijvoorbeeld de driewegkatalysator stándaard in elke nieuwe Opel. In 1995 volgde de introductie van full-size airbags voor alle personenauto’s van Opel. Het debuut van de persoonlijke connectiviteits- en service-assistent Opel OnStar kwam in 2015. Een ander recent voorbeeld is de introductie van IntelliLux LED® matrixverlichting in het midden en compacte segment. Ook de huidige marktlancering van de revolutionaire, volledig elektrische Opel Ampera-e, met een range van 520 kilometer (NEDC) is een innovatieve mijlpaal.

“De innovaties die we willen leveren, zijn niet ontwikkeld door engineers voor engineers, maar door engineers voor íedereen”, zegt Tina Müller. Opel hoopt op deze manier een bijdrage te leveren aan een meer menselijke benadering van mobiliteit. De wereld van morgen, gekarakteriseerd door autonoom, elektrisch rijden waarin mensen altijd mobiel en met elkaar verbonden zijn. Dat is het ware motto van ‘De toekomst is voor iedereen.’

Logo
De komst van de nieuwe merkslogan van Opel wordt onderstreept door de introductie van een nieuw merklogo van Opel. Het nieuwe 2D-logo - 3D op auto’s - is vereenvoudigd, duidelijker en wordt toegepast in alle communicatiekanalen van Opel. De hoofdkenmerken van Opels beroemde logo blijven uiteraard bestaan. De cirkel verwijst naar een stuurwiel en de bliksemschicht is een signaal van energie.

De nieuwe Opel Insignia toont perfect aan waar ‘De toekomst is voor iedereen’ voor staat. Dit is de eerste Opel in serieproductie met het nieuwe logo en dit model biedt meer intelligente technologieën dan elke andere auto in dit segment. Dat betreft onder meer toonaangevende IntelliLux LED® matrixverlichting, moderne vierwielaandrijving met Twinster torque vectoring, slimme rijhulpsystemen, een head-up display, toonaangevende connectiviteit dankzij IntelliLink met smartphone-integratie en Opel OnStar waarmee ook het boeken van een hotelkamer1 of het reserveren van een parkeerplaats2 mogelijk is, naast 24/7 noodassistentie.

Met andere woorden: de nieuwe Insignia is een echt vlaggenschip, gebouwd in Duitsland. De nieuwe Opel Insignia-campagne opent daarom met de slogan ‘Duitse technologie voor iedereen’ met een hoofdrol voor Opel-ambassadeur en Liverpool-trainer Jürgen Klopp. De Insignia-campagne is te horen en zien op TV, radio internet en social media, radio.

Plaats op:
Datum: 13 juni 2017
Bron: Opel Nederland
Gerelateerde artikelen  
12-05-2017 Nieuws Nieuwe Opel Ampera-e verkozen tot Best Product of 2017
15-08-2017 Nieuws Opel Insignia steeds populairder
11-08-2017 Video Ad Vasen over de nieuwe Opel Insignia
07-11-2011 Nieuws Consumentenbond: ‘Opel Astra en Zafira meest betrouwbaar’
06-07-2016 Nieuws Opel investeert in nieuwe vormen van mobiliteit
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,43 seconden.