Nieuws  
 

Elektronische rijassistenten kunnen in de toekomst sneller productieklaar worden gemaakt. Volkswagen gaat daarvoor een virtuele omgeving gebruiken. Dat betekent dat de volgende generatie assistentiesystemen leert van computer-gegenereerde verkeerssituaties. Op de langere termijn is het zelfs mogelijk om autonome rijsystemen miljoenen virtuele testkilometers te laten afleggen.



Experts bij Volkswagen testen momenteel een softwarepakket dat verkeerssituaties in een virtuele omgeving kan nabootsen. De programmatuur gaat worden gebruikt om de elektronische rijassistenten van de aankomende I.D.-modellen in te leren. Deze methode heeft een aantal belangrijke voordelen. Er zijn minder praktijktests nodig en de systemen kunnen 24 uur per dag, zeven dagen per week worden ‘getraind’, waardoor ze sneller leren.

Er is krachtige software voor nodig om complexe omgevingen en situaties te simuleren. Volkswagen Group IT en Volkswagen Technical Development hebben daarvoor het programma SimFAS ontwikkeld. In de toekomst moet dat iedere mogelijke virtuele rij- of verkeerssituatie kunnen genereren. Nieuwe assistentiesystemen worden dan blootgesteld aan virtuele scenario’s. Hun sensoren krijgen precies die informatie te verwerken die ze in de praktijk ook zouden ontvangen. Bovendien visualiseert SimFAS scenario’s via driedimensionale computerbeelden. Ontwikkelaars kunnen op die manier observeren hoe de elektronische rijassistenten reageren en ze verder verbeteren waar dat nodig is.


Plaats op:
Datum: 2 oktober 2018
Bron: Pon Automobielhandel Volkswagen
Gerelateerde artikelen  
06-03-2018 Nieuws Volledige autonomie en augmented reality geven vooruitblik op 2030
08-06-2017 Nieuws Betere beveiliging van BlackBerry voor connected voertuigen
01-10-2018 Nieuws Opel onderzoekt coöperatief autonoom rijden
21-12-2015 Nieuws Maak van elektrische auto’s winstgevende virtuele energiecentrales
13-05-2016 Nieuws Innovatieve app beschermt kinderen in het verkeer
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,43 seconden.